Feedback van deelnemers (8,5!)

Deelnemers aan de masterclass Strategisch Relatiemanagement beoordeelden de masterclass met een 8,5 en gaven ons de volgende feedback.

Praktische, leerzame bijeenkomst met direct toepasbare kennis!
Peter Brouwer, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Inspirerend, theoretisch goed onderbouwd en direct toepasbaar in de praktijk.
Esther de Jongh, Traverse Groep

Inspirerend, praktisch toepasbaar, speelt direct in op huidige ontwikkelingen in de samenwerking tussen onderwijs en werkveld
Polien Taks, Fontys Hogescholen

Jullie werken goed samen, wat tot een afwisselend geheel leidt. Inhoud is inspirerend en to the point. Ik vind het een aanrader!
Karin Balakirsky

Informatief en inspirerend. Zet aan tot actie.
Eric Zinger, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Gratis je strategische relatie meenemen is mooi! Dat werkt verbindend en inspirerend
Irene Witjens, directeur U-centraal

Goede energie! Nieuwe inzichten in eigen kwaliteiten voor strategisch relatiemanagement
Ans Boersma, accountmanager ACE / Hogeschool Rotterdam

Inspirerend, met eye-openers voor effectiever relatiemanagement met interne én externe stakeholders
Janice Smit, relatiemanager Deltion College

Leerzame dag met bruikbare inzichten voor onze innovatiepraktijk
Raymond Kloppenburg, onderwijsinnovator Hogeschool Utrecht

Nuttige en waardevolle dag. Helaas ook kort. Had graag nog meer verdieping gezocht
Tanja Derksen, projectleider Hogeschool Utrecht

Professionele mix van praktijkvoorbeelden, theorie en eigen casuistiek
Hans Visser, ondernemer VB innovatiemanagement

Een afgestemd geheel dat zeer effectief werkt
Ed de Jonge, onderwijsvernieuwer Hogeschool Utrecht

Masterclass De omgekeerde leerweg

datum op aanvraag

Erica Aalsma
Postillion Hotel Bunnik (A12) - Kosterijland 8 - Bunnik

Beroepsonderwijs zonder bedrijfsleven is ondenkbaar. Een beroep kun je immers niet alleen leren in een klaslokaal. Toch lijkt onderwijs het vaak liever te doen zonder het bedrijfsleven, omdat dat vaak veel gemakkelijker, sneller, efficiënter gaat. De begrippen 'onderwijs' en 'school' zijn voor de meeste mensen volledig synoniem geworden en horen bij andere traditionele begrippen als 'klaslokaal, docent, les'. Als we dus spreken 

over het volgen van een beroepsopleiding, komen deze begrippen direct naar boven. Het begrip 'beroep' is ondergeschikt geworden aan 'onderwijs'.

De Omgekeerde Leerweg zet de beroepspraktijk juist centraal in het curriculum van een beroepsopleiding. Voor het beroepsonderwijs betekent dit een enorme kanteling. Ondanks het feit dat het middelbaar beroepsonderwijs in de basis een intrinsiek hybride karakter heeft, blijkt het leggen van verbindingen tussen de leerprocessen op school en die in het bedrijf een complex vraagstuk. De wens om meer aan te sluiten bij de beroepspraktijk wordt met di gedachtegoed werkelijkheid en biedt mogelijkheden om op een constructieve manier samen te werken. Dit betekent veel voor de manier van leren, de expertise van de opleiders en de samenwerking met het bedrijfsleven. De hybride leeromgevingen die hierdoor ontstaan verweven de schoolse leerprocessen met leerprocessen die plaatsvinden in de beroepspraktijk. De bedrijven die tot nu toe betrokken zijn bij dit type onderwijs, verzuchten: 'Eindelijk komt het onderwijs een stap dichterbij.'

In deze masterclass gaan we op interactieve wijze in op:

  • het concept van hybride leeromgevingen,
  • het onderwijskundig en praktisch vormgeven van hybride leeromgevingen aan de hand van (eigen) casuïstiek,
  • de gevolgen voor het samenwerken met het bedrijfsleven.

De masterclass is bij uitstek geschikt voor:

  • professionals uit onderwijsinstellingen, verantwoordelijk voor
    vormgeving en uitvoering van beroepsonderwijs, en
  • professionals in bedrijfsleven, verantwoordelijk voor het
    vormgeven, uitvoeren of begeleiden van leerprocessen van
    medewerkers en voor de (organisatie van) praktijkbegeleiding van
    studenten.

Prijs

EUR 495,- (excl. btw)
(incl. materialen, koffie, drankjes en lunch)
Neem kosteloos uw werkveldrelatie als introducé mee!

Schrijf hieronder in.

Ja, ik schrijf me in voor de Masterclass De omgekeerde leerweg.

Eventuele code of nummer t.b.v. uw financiële administratie

Selecteer 'ja' om via e-mail informatie te ontvangen over volgende masterclasses.

Verstuur

Download hier de ECBO publicatie 

Hybride leeromgevingen: het verweven van leer- en werkprocessen
waaraan Erica meewerkte. Kijk hieronder naar een animatie waarin in 4 min. het concept Hybride leeromgevingen wordt uitgelegd.